Odpowiadamy poniżej na pytania, które zadawane są nam w związku z naszą ofertą.
Czym ProScholars.pl różni się od darmowych portali typu Academia.edu czy ResearchGate.net?
ProScholars.pl nie jest kolejnym portalem społecznościowym dla naukowców, lecz wyspecjalizowaną usługą promocji dorobku naukowego przy wykorzystaniu bardzo wielu kanałów komunikacji w Internecie – w tym m.in. obu wymienionych serwisów. Dorobek naukowy upowszechniamy za pośrednictwem osobistych stron internetowych badaczy, repozytoriów, baz danych i blogów naukowych. Dbamy o jego wypozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, aby był on widoczny dla wszystkich zainteresowanych.
Czy osoby stojące za ProScholars.pl posiadają praktyczne doświadczenie informatyczne i marketingowe?
Tak. Posiadamy wieloletnie doświadczenie zawodowe w tworzeniu i zarządzaniu serwisami internetowymi, a także w marketingu w Internecie. Problematykę promocji w sieci znamy zarówno od strony praktycznej, jak i naukowej oraz dydaktycznej.
Też potrafię założyć sobie konto w Academia.edu. Dlaczego mam Wam za to płacić?
Nie wątpimy, że naukowcy posiadają dość wiedzy i umiejętności, by korzystać z Internetu dla upowszechniania wyników swoich badań. Problem w tym, że kanałów komunikacji w sieci jest bardzo wiele, co oznacza konieczność poświęcenia im ogromnej ilości czasu oraz dokonywania systematycznych aktualizacji.
Namawiacie do udostępniania pełnych tekstów publikacji. A przecież wydawcy książek i czasopism zabraniają bezpłatnego umieszczania ich w sieci.
Nikogo nie namawiamy do podejmowania działań naruszających prawa wydawców. Zachęcamy natomiast do tak szerokiego udostępniania wyników badań, jak to tylko możliwe. Przejmujemy na siebie kontakt z wydawnictwami, które skłonne są wyrazić zgodę na publikację tekstu w zamian za współpracę z ProScholars.pl w zakresie promocji ich publikacji.
Na czym polega pozycjonowanie przez Was dorobku naukowego?
Polega ono na podejmowaniu działań zmierzających do zwiększenia widoczności dorobku naukowców w wyszkiwarkach internetowych po wpisaniu przez użytkowników odpowiedniego zestawu słów lub fraz kluczowych. Wykorzystujemy w tym celu narzędzia i techniki SEO (Search Engine Optimization), podobne do tych, które wykorzystuje się w marketingu komercyjnym.
Nie odnajdujesz odpowiedzi na pytanie, które chcesz nam zadać? Nie czekaj – napisz do nas.